Profesionální hráč

Opravdový profesionální hráč vlastní profesionální smlouvu se svým zaměstnavatelem. Zpravidla jím je nějaký tým sdružující další hráče počítačových her, ale může to být i společnost, které tento hráč svým hraním zprostředkovává reklamu. V minulosti se profesionální smlouvou mohli pyšnit například hráči AMD Cyber Team. V současnosti je to například Erik “hakkiJunior” Leštach, který se stal reprezentantem výrobce energetických nápojů RedBull. Mezi povinnosti takového hráče je především poctivá příprava na jednotlivé zápasy, zajištění účasti v nejprestižnějších soutěžích a loajální reprezentace svého zaměstnavatele.

Aktuálně je však českých profesionálních hráčů velmi málo. Existuje tu však velká skupina lidí, která splňuje některé vlastnosti profesionálního hráče. I když tito hráči nevlastní profesionální smlouvu, snaží se trénovat a účastní se soutěží.

Mezi základní předpoklady profesionálního hráče patří bezesporu i talent a v týmových hrách i velice dobré komunikační schopnosti, silná vůle, píle a v neposlední řadě schopnost maximálně se soustředit v průběhu až několik hodin trvajících zápasech.

Potřebné vybavení

Ke hraní na vrcholové úrovni potřebují hráči špičkové hardwarové vybavení. Nejdůležitější roli hraje kvalitní počítačová myš, podložka, sluchátka a monitor. Ryze speciálizovaná vybavení vyrábí firmy SteelSeries, Razer, Asus nebo Roccat. Světové značky jako Logitech či Benq pak mimo jiné vydávají série výrobků určené výhradně pro počítačové hráče. Některé firmy vsadily na spolupráci s hráči a vznikly tak velice úspěšné herní produkty. Například série periférií Fatal1ty firmy Creative Technology. Dalším nedílnou součástí pro vrcholové hraní je typ připojení, které je zpravidla dvojího druhu Internet a LAN.

Internet

Internetové připojení plní roli nejjednodušší možnosti, jak se účastnit nejrůznějších klání. Dostupnost internetu se neustále zvyšuje. Pro počítačové hráče je důležitá zejména rychlost a doba odezvy. Čím kvalitnější internetové připojení hráč má, tím výhodnější postavení v zápasech získá. Otázka internetu bývala v minulých letech dost řešena, jelikož jeho kvalita nebyla velká a řadě hráčům se hra sekala (v hráčském slangu lagovala). S rostoucí kvalitou však tyto problémy ustávají. Potíže u internetového připojení však nastavají. Metody obcházení pravidel se zdokonalují a je stále těžší odhalit případného podvodníka, který nehraje ve smyslu fair play.

Internet slouží prakticky ke všemu, co počítačový hráč požaduje. V prvé řadě mu slouží ke komunikaci. Zřejmě nejvíce využívaný prostředek je TeamSpeak, který slouží k domlouvání jednotlivých zápasů se soupeři, komunikací během hry, případně jiná média a komunikační programy (př. ICQ, Skype, Xfire, Steam atd.). V druhé řadě mu slouží jako prostředek pro virtuální připojení na herní servery, kde se zápasy stutečně odehrávají. V současnosti se u nových počítačových her prakticky nelze obejít bez internetového připojení, které oveřuju legální kopii daného herního titulu, ale i hraní dle pravidel fair play. Některé hry navíc disponují svou vlastní sítí, jedná se například o již zmiňovaný Steam nebo například Battle.net pro hráče StarCraft II: Wings of Liberty.

LAN

Local Area Network tedy připojení přes místní síť se v současnosti již příliš nevyužívá vzhledem k tomu, že nové herní tituly vyžadují přístup k internetovému připojení a připojení skrze LAN nepodporují. Tento typ připojení je typický pro lokální turnaje v počítačových hernách a dalších prostorech, kde se hráči fyzicky setkávají na jednom místě. I když se již často nejedná o skutečnou LAN ve smyslu připojení, jsou LAN turnaje stále populární a velmi atraktivní vzhledem k divácké sledovanosti a zájmu sponzorů.

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Progaming

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *